Home page
 


Links
Home page
 
B9 Abjz 545
Billie Holiday Project
  Sonia Spinello, Maurizio Brunod, Lorenzo Cominoli

   
Distributed by IRD
acquista on-line questo CD
 
With:
Maurizio Brunod : electric guitar , live sampling & loop
Lorenzo Cominoli : classical guitar, acoustic guitar, archtop guitar
Sonia Spinello : voice, reciter
 
 
 
  In occasione del centenario della nascita di Billie Holiday, tre musicisti della scena jazz nazionale offrono il loro personale tributo a questa grande artista fondendo le loro personalità musicali così differenti in una suggestiva armonia di contrari.
“Billie Holiday Project” è un viaggio nella vita e nelle canzoni cantate da una delle più grandi interpreti di jazz di tutti i tempi.
E’ Billie stessa a parlare attraverso la voce di Sonia Spinello (come in un audiolibro) e a raccontarci di una vita tormentata fatta di incontri troppo spesso sfortunati, di abusi, di ingiustizie, ma anche di tanta splendida musica: una musica che è medicina dell’anima.
I brani cantati da Sonia Spinello e accompagnati alla chitarra da Lorenzo Cominoli e Maurizio
Brunod si inseriscono nel racconto come tante fotografie in bianco e nero che ritraggono la protagonista e ne descrivono perfettamente, attraverso le sue canzoni, ogni tormento e ogni gioia. La chitarra elettrica di Maurizio Brunod, con il suo stile moderno e sperimentale e l’uso di effettistica e loop contamina lo stile più rigoroso e legato alla tradizione della chitarra jazz di Lorenzo Cominoli , creando un dialogo tra modernità ed eleganza.
La voce eclettica e ricca di colori di Sonia Spinello si inserisce in questa tavolozza dipingendo una rivisitazione moderna e mai banale de i brani più celebri della “Signora che cantava il Blues”.
 
 
 
  To mark the centenary of the birth of Billie Holiday, three musicians of the national jazz scene offer their personal tribute to this great artist merging their musical personalities so different in a fascinating harmony of opposites.
"Billie Holiday Project" is a journey into the life and songs by one of the greatest interpreters of jazz of all time.
Billie is speaking through the voice of Sonia Spinello (as an audiobook) and tell of a troubled life made of meetings too often unfortunate, abuses, injustice, but also a lot of beautiful music: music that is of medicine of soul.
the songs fit into the story as many black and white photographs depicting the protagonist and are describing perfectly, through his songs, every torment and all joy. Maurizio Brunod, with its modern language and experimental use of effects and loops, contaminates the more rigorous and traditional style of jazz guitarist Lorenzo Cominoli, creating a melt point between modernity, tradition and elegance.
The eclectic voice, rich of colors of Sonia Spinello, paints a modern and never banal take of the most famous songs of BIllie Holiday : the "Lady singing the Blues."