Home page
 


Links
Home page
 
C6 Abjz 567
Icefire
  Icefire quartet

   
Distributed by IRD
acquista on-line questo CD
 
With:
Cesare Mecca : trumpet
Alessandro Minetto : drums
Matteo Piras : doublebass
Gledison Zabote : tenor sax
 
 
 
  La formazione piano-less, priva di supporto armonico, è una scelta che spesso può nascondere insidie e certamente non è una di quelle più gettonate. Il quartetto Icefire, affronta questa sfida in maniera superba inserendo un fitto contrappunto di sax e tromba che realizzano una trama melodico /armonico vincente , creando un sound particolare sorretto da un solido supporto ritmico, denso di swing e colorato da assoli efficacissimi. Standard della storia del jazz si alternano con composizioni di Gledison Zabote e Cesare Mecca con grande spontaneità.
Come suggerisce il grande Emanuele Cisi nelle note di copertina : “… un’ ora scarsa là dove solo il Jazz più vero ne è capace: nel mondo delle emozioni.
Buon ascolto!”
 
 
 
 
Piano-less band, without harmonic support, is a choice that can often hide pitfalls and is certainly not one of the most popular ones. The Icefire quartet faces this challenge in a superb way by inserting a dense counterpoint of sax and trumpet that create a winning melodic / harmonic plot, creating a marvellous sound supported by a solid rhythmic support, dense with swing and colored by very effective solos. Standards of jazz history alternate with compositions by Gledison Zabote and Cesare Mecca with great spontaneity.
As the great Emanuele Cisi suggests in the cover notes: "... a scarce hour where only the truest Jazz is capable of it: in the world of emotions.
Happy listening! "




 
   
Web development Dataexpert Art direction: Marina Barbensi ©2011 Abeat records
P.IVA 02453100121 - Via Pasubio, 6 - 21058 Solbaite Olona VA - Tel. +39 0331 376380